W piątek - 13 :) integrowaliśmy się pod kierunkiem Pani Gosi Głowackiej. Okazało się iż mamy wiele wspólnych zainteresowań lecz nic tak nie zbliża ludzi jak...miłość do spania :) Nasza klasa to zespół fajnych, pozytywnych i twórczych ludzi, którzy wiedzą co chcą w życiu osiągnąć lecz potrafią też pomagać sobie wzajemnie i pracować w grupie.
Nowy etap życia rozpoczęli uczniowie klasy 1c wchodząc w mury II Liceum Ogólnokształcącego. Otwarci, radośni ale troszkę niepewni tego co ich czeka. Celem poznania się i nawiązania relacji 10.09.2019r. zostały zorganizowane zajęcia integracyjne. Pani pedagog Alicja Dobrzycka zaproponowała ćwiczenia, w których w ciekawy sposób uczniowie mogli porozmawiać o sobie, swoich zainteresowaniach, upodobaniach, cechach charakteru. Wspólnie utworzona piramida wartości pokazała, że najważniejsza jest dla nich rodzina szczęście, miłość i zdrowie. Uczniowie mieli okazję połączyć swoje siły w pracy w grupach rysując razem przeróżne kreatury. Poznali także daty swoich urodzin. Dzięki tym zajęciom młodzież klasy 1 c mogła zaciekawić się sobą, by potem, w pośpiechu codziennego życia popatrzeć na siebie już inaczej, z życzliwością, z troską, z uśmiechem...
Minęły już dwa tygodnie, odkąd po raz pierwszy przekroczyliśmy próg tej szkoły. Mimo, że jesteśmy z różnych placówek kierował nami jeden cel - nauka.
Chcemy tworzyć zgrany zespół, dlatego też dnia 13 września spotkaliśmy się w szkolnej auli na zajęciach integracyjnych. Spotkanie prowadziła Pani pedagog Alicja Dobrzycka i wychowawca klasy 1f Pan Marek Nowosad. Podczas zajęć dowiedzieliśmy się wielu rzeczy o sobie: jakie mamy pasje, co interesuje nas najbardziej, czego nie lubimy, co jest dla nas ważne i do czego dążymy.
12 września 2019r. odbyły się zajęcia integracyjne klasy Ie matematyczno-fizycznej z rozszerzoną informatyką po szkole podstawowej
Podczas różnorodnych ćwiczeń dowiedzieliśmy się ważnych informacji o zainteresowaniach, pasjach, umiejętnościach i cechach charakteru naszych koleżanek i kolegów z klasy.
Czas od 2 września szybko mija, jednak to nie sprawia, że uczniowie klas pierwszych już całkowicie swobodnie czują się wśród nowych znajomych. Aby jak najlepiej i jak najszybciej się poznali i dogadali , uczestniczą w zajęciach integracyjnych. 9 września 2019r. wzięły w nich udział pierwszaki z klasy humanistycznej dwujęzycznej po szkole podstawowej wraz z wychowawczynią, panią Anną Piwowarską. Zajęcia poprowadziła pani pedagog Alicja Dobrzycka.
Zajęcia integracyjne, skierowane do uczniów klas pierwszych, to ważny element działań wychowawczych. Głównym celem integracji jest ułatwienie młodzieży wzajemnego poznania się w nowych warunkach szkolnych, skrócenie procesu adaptacji, wzbudzenie poczucia bezpieczeństwa i akceptacji, wypracowanie wspólnych norm i zasad postępowania. To praktyczna nauka tolerancji, której przesłaniem jest uwrażliwienie na potrzeby innych, ale też, a może przede wszystkim, zaprezentowanie się na tle nowej grupy.
Pierwsze dni nauki już za nami. Chcemy uczynić wszystko, aby życie szkolne było przyjemne i efektywne. Chcemy aby nasi uczniowie tworzyli zgrane zespoły klasowe, by poznali swoje zainteresowania i pasje, by umieli wspólnie pracować w atmosferze szacunku i koleżeństwa. Nie jest to łatwe zadanie i wymaga zaangażowania zarówno uczniów , nauczycieli oraz rodziców.
Pierwsze zajęcia integracyjne z udziałem wychowawcy i pedagoga szkolnego zorganizowane zostały 5 września br. w klasie politechnicznej - IE po gimnazjum.
W tym roku jest inaczej niż przez ostatnie 20 lat, ponieważ nie ma już z nami uczniów Gimnazjum nr 3, szkoły która wchodziła w skład ZSO nr 2.
Nazywam się Jakub Pilimon, jestem uczniem klasy III E.
Od roku jestem podopiecznym Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. W lipcu uczestniczyłem w stażu naukowym w IF PAN, finansowanym przez KFnRD. Moim opiekunem był dr hab. Wojciech Brzezicki. Już wcześniej, bo w lutym podczas warsztatów, mieliśmy przyjemność razem pracować.
Staż składał się z dwóch części: korespondencyjnej i stacjonarnej. Nie mam jeszcze ukończonych 18 lat, więc nie mogłem zostać w Warszawie dłużej niż przez 4 dni (Fundusz zapewnił mi zakwaterowanie), dlatego część stażu musiała się odbyć mailowo.